Re-orienting teacher education towards the demands of modern society is a challenging issue in many countries of the world.
This book provides insight into current developments of interdisciplinary environmental education in teacher education and action research in this field. It builds on experiences of the „Environment and School Initiatives“ (ENSI) project, an international government-based network under the umbrella of the OECD.
Examples from Australia, Austria, Hungary, South Africa, and Switzerland show possibilities for the cooperation of schools, teacher education, and research. The country studies may encourage others to start up with their own initiatives and to evaluate their progress.
Sie müssen den Inhalt von reCAPTCHA laden, um das Formular abzuschicken. Bitte beachten Sie, dass dabei Daten mit Drittanbietern ausgetauscht werden.
Mehr InformationenSie sehen gerade einen Platzhalterinhalt von Facebook. Um auf den eigentlichen Inhalt zuzugreifen, klicken Sie auf die Schaltfläche unten. Bitte beachten Sie, dass dabei Daten an Drittanbieter weitergegeben werden.
Mehr InformationenSie sehen gerade einen Platzhalterinhalt von Instagram. Um auf den eigentlichen Inhalt zuzugreifen, klicken Sie auf die Schaltfläche unten. Bitte beachten Sie, dass dabei Daten an Drittanbieter weitergegeben werden.
Mehr InformationenSie sehen gerade einen Platzhalterinhalt von X. Um auf den eigentlichen Inhalt zuzugreifen, klicken Sie auf die Schaltfläche unten. Bitte beachten Sie, dass dabei Daten an Drittanbieter weitergegeben werden.
Mehr Informationen